SpiritWolf
Administrator
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Śro 11:42, 10 Cze 2009 Temat postu: Jeleniogórskie zasady airsoft |
|
|
Kiedyś Dziki z Core i chłopaki z FIERY WOLVES próbowali wprowadzić zasady "jeleniogórskie" , żeby airsoft w jeleniej nie wyglądał na zasadzie "strzelanie z 2 metrów, serią po ry...".
Wklejam te zasady, by każdy mógł się z nimi zapoznać, i potem wymyślić co można w nich poprawić.
Pewnego dnia byśmy się spotkali ( najlepiej z FIERY WOLVES), poprawili i wprowadzili w życie.
Zasady „jeleniogórskie”, wersja robocza
W pełni przyjmujemy zasady opracowane przez wmasg.pl i warrior.pl. Poniższe zasady są uzupełnieniem bądź uwypukleniem wybranych zasad tzw. „prawa asg”.
1. Zasady organizacji gier:
- gry winny być zapowiedziane i zaplanowane na minimum 3 dni przed ich rozpoczęciem;
- należy w terminie przygotowawczym ustalić zasady szczegółowe na jakich będą odbywały się gry (mechanika gry), np. respawny, zasady „mislimowe”, itp. Zasady te powinny być podane wraz z innymi informacjami o planowanej grze;
- zasady dotyczące mechaniki gry ustala organizator.
2. Zachowanie podczas gry:
- podstawą kontaktów pomiędzy graczami powinna być kultura osobista i wzajemne poszanowanie;
- zachowania wulgarne i agresywne będą skutkowały wykluczeniem danej osoby z gry;
- niedopuszczalne są akty wandalizmu (np. wybijanie szyb). Tereny rozgrywek są często własnością prywatna, a takie zachowania mogą nastawić właścicieli nieprzychylnie do naszego środowiska.
3. Warunki bezpieczeństwa:
a.środki ochronne:
-podstawowym środkiem ochronnym jest rozsądek i podporządkowanie się niniejszym zasadom;
-każdy gracz powinien zadbać o odpowiednią ochronę oczu;
-brak ochrony oczu, bądź niedostateczna ochrona wyklucza gracza z rozgrywki;
-za dostateczną ochronę przyjmuje się gogle bądź okulary ochronne wytrzymujące bezpośredni postrzał z repliki o mocy nie mniejszej niż 450 fps;
-na terenie gry obowiązuje bezwzględny nakaz noszenia ochrony oczu;
-na terenie respawna obowiązuje bezwzględny nakaz noszenia ochrony oczu;
-ochronę oczu można zdjąć jedynie w strefie bezpiecznej, wyznaczonej przed rozgrywką.
b.strzelanie z replik:
-bezwzględnie zabrania się przestrzeliwania replik w strefie bezpieczeństwa.
-przestrzelania repliki można dokonać jedynie na terenie gry lub w miejscu wyznaczonym przez organizatora („strzelnica”);
-zabrania się strzelania w oraz ze strefy resp. i strefy bezpiecznej;
-w strefie resp. replika powinna pozostawać w trybie zabezpieczonym („safe”);
-w strefie bezpiecznej replika powinna być zabezpieczona (tryb „safe”) i rozładowana. Magazynek powinien być odłączony.
c.broń biała:
-za zgodą organizatora może stanowić element wyposażenia;
-zakazuje się dobywania broni białej na terenie gry oraz w strefie resp. (jeśli organizator nie przewidział innych zasad);
-niezastosowanie się do ww. zasad grozi wykluczeniem z rozgrywki.
Gracze są zobligowani do dbania o to, by ww. zasady były przestrzegane.
4. Moc replik i sposób użytkowania:
a.ogólne:
-z replik o prędkości początkowej powyżej 450 fps można prowadzić jedynie ogień pojedynczy;
-maksymalna, dopuszczalna moc replik to 500 fps;
-za pozwoleniem organizatora/ innych graczy mogą zostać dopuszczone repliki o mocy większej niż 500 fps. Pozwolenia udzielane są indywidualnie;
-strzały z przyłożenia są niedozwolone;
-zakaz strzelania „na ślepo”;
-palec kładziemy na języku spustowym jedynie gdy mamy zamiar oddać strzał (tzw. trigger discipline).
b.teren otwarty i zurbanizowany:
-brak ograniczeń w rodzaju prowadzonego ognia przez repliki o mocy mniejszej niż 450 fps.
c.CQB (budynki):
-repliki o mocy mniejszej niż 400 fps;
-strzelanie tylko i wyłącznie w trybie „semi”;
-celujemy jedynie w rejony poniżej głowy, wyjątek stanowi sytuacja w której widoczna jest jedynie głowa;
5. Trafienie:
a. jeśli organizator nie przewidział innych zasad:
- trafienie w jakąkolwiek część ciała lub wyposażenia eliminuje gracza z dalszej gry;
- trafiony ma obowiązek krzyknąć „DOSTAŁEM” i wyjąć czerwona szmatę;
- trafiony schodzi z terenu gry w taki sposób by nie przeszkadzać w rozgrywce (np. odczekuje aż akcja przesunie się w inne miejsce);
b. nieuczciwi gracze:
- w razie gdyby ktoś nagminnie nie przyznawał się do trafień, należy zwrócić uwagę organizatora na postać nieuczciwego gracza. Zabrania się używania wulgaryzmów w stosunku do innych graczy;
- należy wziąć pod uwagę fakt, że nie zawsze postrzał jest odczuwalny!
6. Pirotechnika:
Zakazuje się używania pirotechniki. W przypadku zgody organizatora, określa on szczegółowe zasady użycia środków pirotechnicznych.
|
|